Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

i apprEciatE u!!! ;)

Thursday, October 27, 2011

team building

Kampeni saya ada buat Team Building on 15/10/2011..lame gila dah kot..tapi takpela..saya akan sematkan dalam blog ini juge (tetibe ayat novel)


ni masa a day before..ada briefing sket pasal team building tuu
Ok, dorang plan dah lame gilak (awal tahun lagi rasenyee) nak buat team building ni..saje macam nak rapatkan silaturrahim antara semua staf (dari higher level sampaila operator)..ianya adalah COMPULSORY.. dorang dah plan n remind semua orang dah lama kan..agak pelik kalo tetiba kita buat alas an tak dapat joint sebab nak balik kampong..sangat tak logic alas an berkenaan.. saya yang peknen ni pun joint hokayy..actually saya memang suka aktiviti sebegini (sebab dorang dah bagitau awal-awal ada game macam wall climbing, flying fox..) tapi sebab peknen, joint pun just buat syarat..so semangat nak joint tu ada gakla goyah.. ;))


dalam bot dan jeti Pulau berkenaan
Pada hari berkenaan..saya adalah agak malas nak bangun pagi (dia kacau Sabtu saya tauuuww..mencik!!) dan bila bangun pun slowly gila bergerak..dengan sakit perut semua..+ kitorang laki bini takdak cash (saya takut tetiba nak guna gak cash)..lagilah MALAS!! Ohye, ini aktiviti tidak melibatkan pasangan..buhsan..

Aktiviti adalah di Pulau Jerjak..kena naik bot.. husband saya siap cakap “ala, biarlaa lambat-lambat..biar bot tinggal”.. sekali tengok banyak bot daaa…satu tinggal pun banyak lg bot yg bley bawak ko..so sila menyesal dengan niat itu  (-__=)



Ok, saya sampai paling last..kehkeh..sempat naik bot yg besar n selesa (tapi saya tak suka sebab bot itu sangat lembap)..saye bersama dua orang lagi jejaka bahagian QA.. salah sorang dari diorang kata “baca lah apa-apa yang patut sebab situ tempat jin bertendang “(ok, ini memang salu saya dengar..nak tau ape?google ahhh history itu.. TAPI, when I was there, it is totally different.. dah maju la weyh kawasan tu..cumanya still banyak hutanbelukar la..tak seswai untuk orang peknen macam saya kot..juga untuk budak kecil..

Ok, dah stop merepek. Trainer kitorang ada 4orang..semua best-best.. takde plak gambar dorang..tp kalo nanti korang tengok ada gambar terselit yang orang tak pakai OREN tu dia laaa…hehe. Kitorang dibahagikan kepada 3 kumpulan..saya kumpulan 1..nama kumpulan saya BERSIH..lagi dua kumpulan LANGSI dan CARGAS.. takde motif persaingan antara group pun..suka-suka punye aktiviti. Cuma nak mudahkan aktiviti berjalan kot..



group saya bermula dengan aktiviti Low Element. Bunyik je low..tapi sebenarnye aktiviti ni la paling munguji minda..mana taknya dia suruh korang berjalan atas wayar yang melidi jek tanpa sebarang bantuan..so korang kene pikir la camne nak lalui rintangan tu..haaa…masa nila teruji TEAMBUILDING tu..best la..saya macam biasa tak joint pun..tengok je..jadi tukang pegang henpon n wallet orang..CISSS!!

then, kitorang buat Wall Climbing..hukhuk, hati meronta-ronta mau panjat sama..tapi what-to-do..lepas tu ada aktiviti yang turun dari atas guna tali tu (taktau nama game tu)..pun ralat gak..tape, redha ;)

then lunch..not bad la makanan..dah laparkan..walo saya tak main..saya pastilah lapar..kehkehkeh

pastu gi semayang sat..pastu group saya kene gi buat Flying Fox!!!! Sangatla teringin weiii.. tempat flying fox ni jauh sket..kena mendaki jalan tar..hehe..pastu nak ke check point dia kena lalu titi gantung..saya first time kot lalu tiit gantung panjang camtu (60m)..yang lain semua kena lalu titi tu then terus proceed fling fox..tapi saya special case la..ko lalu titi tu, ko kena patah balik pun kot titi tu la..padan muka..



aduhai wall climbing


flying fox..sob sob
ok, habis sudah aktiviti berkumpulan.. then, lastly aktiviti beramai-ramai iaitu Jungle Tracking.. kesian saya ditipu oleh budak yg menjaga kami untuk jungle tracking tu..saya dah tanya dia, yang saya pregnant, boleh joint ke? Dia cakap boleh..lagipun Cuma 20minit je masa yang diambil..dekat jek kengkonon..padahal..baru halfway pun saya dah teruk okhey..(saya ok, Cuma baby tak ok..dia asek berdenyut dan saya rasa semcam jek kat perut..taktau describe)..then menggelabah la semua orang..hehe..tapi masa tu boleh nampak yang semua warga kilang ni bersatu hati dan caring semuanya..siap carikan saya tongkat..siap tolong berada di depan saya untuk menepis segala daun-daun dan ranting pokok.siap suruh saya berhenti n kipaskan..kelakar plak rasa..hehe

pastu lg 40% nak tamatkan perjalanan dating Kancil untuk rescue saya..pastu saya pun dapat 1ceramah agama secara percuma..kahkahkah




jungle tracking..nampak tak muka saya yang super eksaited joint jungle tracking..kahkahkah
balik rumah kena marah ngan hsuband sebab gatai pi joint..hehe
then berbalik semula ke dalam bilik training tu..ada makan-makan sket..trainer yang memula tu jaga kitorang sampai pukul6 macam tu jek..untuk aktiviti selepas itu Resort Pulau Jerjak tu yang handle..last aktiviti kitorang ngan trainer memula tu adalah aktiviti regangan biasa-biasa jek..saya dah tak joint langsung sebab dorang suruh rest.. kemudian kitorang terus ke beach untuk aktiviti sukan-sukan manja ngan team resort berkenaan..dorang main game sempoi jek..rasanya nama game tu Coconut Bowling dengan satu lagi taktau..tapi duk kepit-kepit jela bola tu macam gambar kat bawah ni..hehe



coconut bowling

kepit-kepit bola
kemudian kitorang pergi solat Asar dan mandi-mandi dan kemudian solat Maghrib dan dinner..dinner adalah di tepi laut..ewah-ewah..feeling best sangat la konon :p ada live band yg rasanye asal penyanyi-penyanyi tu semua dari Philippines kot.. kemudian ada fire show..tapi masa fire show tu saya bangun pun tak dari kersui..malas gila kot nak bangun tengok..tengok dari jauh jek..hehe.. kemudian kitorang pun balik..saya joint group last balik..naik bot laju tu..boleh muat 10orang je passengers..baru BEST!!! hehe




gambar group makan saya langsung tak di ambil (kes aniaya ke apa ni??)
ini je gambar yang saya nampak saya terselit..hehe..nampak saya tak?nampak saya tak?
saya asyik ulang alik amek sate jek..dengan dessert jek..yang lain tak bleh terima tekak



fire show

mereka-mereka yang terlupa seketika isteri dan keluarga di rumah..hehe..peace yo!!

kalo korang perasan..gambar2 aktiviti di atas semua muka macam sepesen je kan?ini adalah sebab saya curik gambar dari salah sorang ahli group tu..dorang ada kamera canggih..hehe
dan ini adalah gambar group saya..group BERSIH!! ;)
saya kengkonon macam main sekali je kan..padahal nan ado!!!

No comments:

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Labels

:: sharing is caring :: (188) ~ hoBi aku ~ (6) ~ wedding ~ (1) ♥my new journey♥ (155) 1-6bulan (3) aiskrim (1) aktiviti laki bini (30) aktiviti sekeluarga (2) along n ilham (12) anak (37) aqiqah (4) artis (3) atuk (1) audit team yg best (3) baby (6) baby carrier (1) baju raya (2) bandung (3) bbcreamsqb (1) berangans (1) birthday (6) bisnesadikberadik (2) budak (5) business is business (17) carrier (1) cleansersqb (1) comel (3) contest (1) crochet (7) crosstich (1) cuti-cuti (14) dapur elektrik (1) dinner (1) DIY (2) doa (2) dryer machine (1) electrolux (2) emo xtentu pasal (#_#) (20) encik suami (11) ho (1) how i wish i can get this ^_^ (9) ibu-anak (5) impian (4) ISLAM agamaku. (14) jahit menjahit (5) Jai's family vacation (1) jaikitofamily (2) jaikitoteam (2) just for FUN (19) kawan (1) kayuh itik (1) kediaman (1) kelakar (2) keluargaFAIZAL (26) keluargaku (52) kenduri kendara (12) kereta idaman (1) kerja (2) kesihatan anak (6) Lazada (1) lebiu anak-anak (3) lelong (1) lenovo (1) makan (16) mamayangbuat (2) manik (6) masak (9) masksqb (1) me (6) melaka (2) membebel (3) merepek meraban ;) (80) mimpi (2) muka (2) niece (1) nile (1) nuffnang (5) nurulJANNAHalisya (12) nurulKHAYRAsafiyyah (1) nurulQISYAdamia (67) online (2) opah (1) opishh (3) padang besar (3) parenthood (24) pelik (1) pengalaman (1) peraduan (2) photoshoot (3) pregnancy journey (14) ralat (3) ramadhan (1) raya (4) recommended! (2) resepi (2) resepi mereka (3) rezeki (1) risau (2) rumah (2) sakit (3) samsung (1) saya jual (1) semangat (3) seqybeauty (1) sesaje (80) shopping (21) SimaFairulWedding (2) skincaresqb (1) sqb (1) Stroller (1) susu (1) sweet cherry (1) syukur (25) tak suke. (4) taman tasik taiping (1) teka teki (1) teladan dan pedoman (32) teratakfaizalhasidah (2) teratakFS (1) teringin (1) theNuruls (5) tidur (2) TIPS (4) TOUCHing (4) tragedi (6) tudung (16) tutorial (1) tutorial handphone (1) tutorial printscreen (1) twins stroller (1) VCOA (4) wahai hati (1) wishes (3) zalora (2)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...