Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

i apprEciatE u!!! ;)

Monday, September 7, 2009

Kisah anak-anakku

Mesti ramai yg konfius bile tgk heading aku kali ni…hik3x..walopun aku belum pun berumahtangga, tapi aku memang dah ade anak..tp anak sedare la..anak2 kakak aku dah memang mcm anak aku sendiri gak..entry kali ni sengaje aku buat khas untuk anak-anakku ini iaitu ALIFF dan ILHAM..
:: satu2nye gambar aku dgn dorang yg aku puas ati!! ::


Bersempena dengan ulangtahun umur mereka yang bakal menjelang iaitu masing-masing 20hb & 24hb September ini..akanku pastikan yg entry kali ni sarat dengan gambar2 pelbagai aksi dorang berdua..utk tatapan aku dimase hadapan..hehe

Inilah mereka MUHAMMAD ALIFF NAJMI (20/09/05) & MUHAMMAD ILHAM NAZMI (24/09/08), anak kepada kakakku (Zulaiha Alwi) yang kami sekeluarga panggil “kaklang” yang berkahwin dengan Mohd Khairul Mustaffa pade 12/12/04..kalo nak tau dalam family aku seramai 6org adik beradik ni..kaklang sorang je yg da kawen..thats y la dorang berdua ni yang menjadi buah hati kami sekeluarga..hehe


Tadi umi dorang ni ade mesej..mintak aku tolong carikan sesape yg pandai buat kek base choc sebab nak celebrate besday dorang trus raye ni..semalam dan hari ni (06/09/09) umi dorang, ashu n mama banyak mesej n bagi mms pasal anak2 kitorang ni kat aku..dats y la terpanggil untuk post entry nih!!hehe..contoh mcm gambar kat atas ni, baru dpt semalam dari ashu mase dorang semayang kot otw nak pi sogo katenye..pandang gambar dorang pun dah bley buat aku hepi n tersenyum sorang2..syg sgt2 kat dorang ni tau..

ALIFF, atau mesranye kami panggil “along” memang sgt sukekan ultraman..tanyela ultraman ape pon, die mesti tau..byk koleksi ultraman die ni..dari mainan,tshirt, sampaila ke bentuk cd..kadang2 benda ni gak menyusahkan kami bile bwk die jejalan..pantang nampak mainan..kalo xde ultraman..nak baju upin ipin..n terbaru ben10..huh!pening pale kdg2..xmkn saman plak tu..jenuh nak larang..almaklum..terlampau byk benda2 camtu kat pasaran skarang..xbley elak..mesti pening ibubape sekarang kan?bagi yg banyak duit myb xberi kesan..tp bagi yg sederhane mcm kitorg..jenuh gak le..huhuhu

along bersame koleksinye..ini pon sikit je..yg kat umah die sendiri lagi la byk

Sebut pasal otomen..tringat plak salah satu otomen nye yg ilang mase kitorang jejalan sekitar kedai area stesen bas kamunting…………kepade owner kedai terbabit..plz relevant la sket..budak nagis pon xbley consider sket ke?mcm la hebat sgt kedai awak tu sampai xde simpati lgsg..at least tunjuk muke manis sket..bulan2 pose xbaek tunjuk lagak..

Along ni since umo die 2thn umi die da anto ke nursery n skang pra taska (due2 pon kami gelar sekolah, nampak cute sket budak kesik g sekolah!!hehe) n sejak sekolah memang die da matured sket la..walopun dari size badan die kesik je macam budak baru 3thn..hik3x..mulut pun bising..vocab pon da pandai gune..aksi die yg buat aku n family salu ketawa..last week cuti merdeka along balik kg bersame dgn ashu n mama..umi janji nak bagi along duk cni sampai raye tp die mungkir janji setelah cikgu along xbenarkan takot along tertinggal silibus pelajaran die kat sekolah tu!!geram tol aku mase tu!! ~kepade umi..hope akan ade satu mase utk u tinggalkan along utk i, opah n atuk k~walopun along ni tahap buas die da mcm budak hyper active pon..aku tetap suke nak jage die..hehe..utk pengetahuan semua, along ni da macam2 koleksi parut buas da ade kat die termasukla koleksi “benjolan” di dahi nye..kesian..tp susah nak halang die dari terus aktif..
Align Center


:: gambar yg aku sempat snap mase die balik cuti merdeka aritu ::


:: aksi along mase kete aku buat hal kat KL bulan 8 lepas ~ pura2 tido ::



:: ensemkan? ::

:: sampai tertido lepas kena marah dgn opah n mokde sebab nak otomen lgi..walhal da janji dari rumah xnak ape2!! ::



:: aku bersame along tgh tunggu opah sedare kat kedai ::



:: along yg happening ::

Salu bile aku rindu anak2 ni, aku akan kol umi@ashu n ckp la dgn dorang..memandangkan along je yg da pandai ckp..so best ckp dgn die la compared to ilham..hehe..tp susah tul nak ckp ngan mamat ni..bz memanjang..susah nak bg komitmen utk ckp ngan kite..nak mandi la..berak la..bile free plak nak tgk kartun la..maen otomen la..paling nyampah bile die tgk industan!!!hik3x..itulah along..kalo dpt ckp dengan die da rase syukur sgt..walopun seminit due..hehe..itupon kena tipu nak belikan sumthin utk die..kire mcm rasuah gak la..tp rasuah by phone..senang je..janji kat mulut..bile jumpe die bukan ingat pon..ahaks..


Ini pulak kisah MUHAMMAD ILHAM NAZMI..die pon kesik~spesis along gak..badan xmoh naek walopun makan dasat2..ehehe..kami panggil ilham ni e-am yg asalnye diciptakan oleh alongnye yg memule xpandai nak sebut ilham betul2..e-am, die memang kuat mkn..xtipu..semangkuk besau bubur lambuk ashu ckp abes kat die sorang je..hehe..xbyk kisah e-am melainkan kisah die n makanannye..hik3x..jage die senang..kene sentiase bg mkn je..ekeke..
Die di asuh oleh pengasuh belakang umahnye yg digelar “makmok” tatkala umi, abah n ashu gi keje..makmok die pon salu ckp die kuat mkn..tp nak buat camne..bdn kecik gak..xpelah sygku e-am..janji e-am sehat kay syg.. =)
Berikut adelah gambo2 die plak..

:: e-am si tatak somey ::



:: dgr kabar..jeriji besi ni dah berjaye ditumbangkan oleh e-am baru2 ni!! ::


:: si kenit kekhusyukan tgk jim jam & sunny ::



:: mama menyuap e-am berbuke pose utk kesekian kalinye ::


:: 1 of the latest pic i got from them ::


:: close up capal raye e-am ::









:: die terlena di pangkuan ku..BESH!! ::

:: balik dari cherating bulan3'09 ::



:: bersame umi mase lawat opah kat spital operate mata ::


Jadi..cukuplah setakat ini sahaja entry aku kali nih!!..hope akan bertemu lagi di laen entry okhey?..da xlarat mengomel n mengupload gambar dorang ni~ini pun xsumer yg aku upload..de byk g koleksi bebudak ni kat aku..

:: bye gang!! peace ya!! ::


akhirnya!!! siap juga!!


2 comments:

ROSMAH AZAN said...

Ish, ish shida ni..pjg tul kisah anak2 sedara..tu blum kisah anak sndiri tu..if anak sndiri rasa pg esok pn kros tk abis baca lg..hihihiu

s h e d O t said...

ahaha..i love them very much la..tp cerita xbyk pon..gambo je yg over..hik3

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Labels

:: sharing is caring :: (188) ~ hoBi aku ~ (6) ~ wedding ~ (1) ♥my new journey♥ (155) 1-6bulan (3) aiskrim (1) aktiviti laki bini (30) aktiviti sekeluarga (2) along n ilham (12) anak (37) aqiqah (4) artis (3) atuk (1) audit team yg best (3) baby (6) baby carrier (1) baju raya (2) bandung (3) bbcreamsqb (1) berangans (1) birthday (6) bisnesadikberadik (2) budak (5) business is business (17) carrier (1) cleansersqb (1) comel (3) contest (1) crochet (7) crosstich (1) cuti-cuti (14) dapur elektrik (1) dinner (1) DIY (2) doa (2) dryer machine (1) electrolux (2) emo xtentu pasal (#_#) (20) encik suami (11) ho (1) how i wish i can get this ^_^ (9) ibu-anak (5) impian (4) ISLAM agamaku. (14) jahit menjahit (5) Jai's family vacation (1) jaikitofamily (2) jaikitoteam (2) just for FUN (19) kawan (1) kayuh itik (1) kediaman (1) kelakar (2) keluargaFAIZAL (26) keluargaku (52) kenduri kendara (12) kereta idaman (1) kerja (2) kesihatan anak (6) Lazada (1) lebiu anak-anak (3) lelong (1) lenovo (1) makan (16) mamayangbuat (2) manik (6) masak (9) masksqb (1) me (6) melaka (2) membebel (3) merepek meraban ;) (80) mimpi (2) muka (2) niece (1) nile (1) nuffnang (5) nurulJANNAHalisya (12) nurulKHAYRAsafiyyah (1) nurulQISYAdamia (67) online (2) opah (1) opishh (3) padang besar (3) parenthood (24) pelik (1) pengalaman (1) peraduan (2) photoshoot (3) pregnancy journey (14) ralat (3) ramadhan (1) raya (4) recommended! (2) resepi (2) resepi mereka (3) rezeki (1) risau (2) rumah (2) sakit (3) samsung (1) saya jual (1) semangat (3) seqybeauty (1) sesaje (80) shopping (21) SimaFairulWedding (2) skincaresqb (1) sqb (1) Stroller (1) susu (1) sweet cherry (1) syukur (25) tak suke. (4) taman tasik taiping (1) teka teki (1) teladan dan pedoman (32) teratakfaizalhasidah (2) teratakFS (1) teringin (1) theNuruls (5) tidur (2) TIPS (4) TOUCHing (4) tragedi (6) tudung (16) tutorial (1) tutorial handphone (1) tutorial printscreen (1) twins stroller (1) VCOA (4) wahai hati (1) wishes (3) zalora (2)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...