Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

i apprEciatE u!!! ;)

Tuesday, December 13, 2011

eptaxis

saya gi GH semalam...iaitu 121211(7th anniversary umi+abah)..dan hari ni, saya updet rates n bila nak rename kat file (saya salu letak date as a sheet name) nampak tarikh cantik gak --------> 131211

eh, pls ignore ayat merepek di atas..tetiba cakap date cantik apehal??

ok, saje nak share pengalaman saya yang terkena epitaxis since dua bulan yang lalu..first time masa betul-betul tengah buat checkup kat klinik..depan-depan nurse hidung saya berdarah..terus kena refer doc +______+

dan minggu lepas still lagi ada keluar darah kot hidung..n since saya memang kena gi buat checkup, terusla saya citer kat nurse yang hidung saya duk berdarah lagi..kira macam dah 2x seminggu plak..sebab masa kenduri Yati & Faizul tu dah keluar masa nak solat zuhur (mungkin sebab panas) dan lagi seklai masa isnin, tengah syok-syok tengok TV ngan asben sambil belek kamera dia saya terasa lelehan kot hidung..n the worse thing is it's 12am already!! panik gak asben masa tu sebab 1st time tengok bini dia berdarah..kehkehkeh..dia salu ajak pi spital..tapi saye salu takmoh..malas kay!!

tapi since saya dah ngadu kat nurse n nurse plak refer doc n then doc pun ada bagi surat suh gi GH, saya pun ikot jelaaa..
memula doc bagi date 7/12/2011..dia cakap bley pegi anytime (kiranya tak fix appointment laaa) so saya pun cakap kat asben, nak masuk opis dulu sat jumpe akak HR then baru gerak pi amek dia kat opis dia plak..tapi adalah menyesal sebba keluar lambat nak ke town akan menyebabkan anda tensi ngan jem!!

pastu dapat parking n tunggu turn kena panggil kat kaunter adalah sangat lamaaaaaaaaaaaaaaaa...saya ketiduran (hahaha..slumber kan tidor kat ruang menunggu kat spital)
last-last bila dipanggil..rupanya dorang set another appointment..cisssssssssss!!!!!!!!!
dorang nak set 131211 which is today laaa..tapi saya mintak tukar 121211 sebab 13hb (hari ni) saya ada meeting..ewaaahhhh.berdedikasi ko :p

okla..macam penat plak membebel..saya nak proceed ngan ape yang terjadi semalam laa

semalam kitorang gerak n sampai GH dalam kul8 lebey (sebab nak kena gi opis suami dulu antar kereta..ye naik kete asing sebab dia malas nak antar saya +_________+)

then tunggu turn macam bese..kitorang siap main ABC dulu..main-main then dapat la turn saya yang ke 23 (yang dapat turn awal mungkin bermalam siap-siap depan counter..hakhakhak)

then bila nombor saya dipanggil, kena masuk bilik lain plak, pun terpaksa menungguuuuu......

then ada doc ensem panggil..hikhikhik
tapi doc ni singh la..masa dia duk tulis-tulis depan saya, ralit je saya ushar bulu mata dia..santek tulllll
then dia cek guna lampu suluh tu suh saya nganga n cek lubang hidung sama..auww..malu u!!
pastu dia suh tunggu luar semula sebab nak masukkan skop kat dalam hidung..
dia tanya saya takut tak??yela..kang kalo saya over takut, nanti efek baby plak kannn
saya yang mula tak takut tetiba terfikir untuk takut..hahahaha

masa  kuar dari bilik doc, tengok asben pun ada kat ruang menunggu tu..then lepak ngan dia jap sampai kena panggil ke bilik fiberoptikskop..dupdapdupdap
mujur doc ok..sambil dia masukkan skop tu ke dalam hidung, dia duk calm down kan saya..nurse pun sama duk asek psiko saya yang benda tu sikit je..tak sakit
tapi tipula tak sakit..nak masukkan samting yang nampak macam besi, tapi macam bley lentur, masuk kot hidung ko kata tak sakit?dalam wooo dia masukkk..tapi takdela sakit sampai ko nak meraung-raung kat situ just terkeluar la air mata tahan sakit..hehehe

ok, dah maleh nak bercerita sebab lunch hour dah abes..layan gambar jela k
masa tunggu no23 dipanggil..dah buhsan main ABC
eh, cuba tengok gambar kiri..agak seram tengok nyonya tu kan??

ni nombor giliran untuk amek ubat plak kat seksyen farmasi..mujur kat sini cepat+efektif+efisyen
ralit tengok nombor-nombor tu bergerak laju..macam tengok bursa saham aje gayaknyaa
kiri: gambar ubat (satu je pon..dia aksi ubat cuci hidung je..ubat makan tak kasi sebab i kan peknen) ubat tu siap ada macam picagari (yeke nama dia picagari?) kaunselor tu kata masuk kot lubang hidung kanan, kang dia keluar kot belah kiri..dan sebaliknya..saya tak try buat pun lagi..hahaha
kanan: masa dah nak balik baru nampak yang kotak parking we ols adalah 84..sangat suit ngan kitorang..hehe
(tapi macam tak nampak pun no tu kan?ohhh..maaf!)


macam nila lebey kurang rupa skop tu..tapi yang semlam masuk kot hidung saya tu nampak macam besi tak nampak macam wayar


tengok muka mamat tu..nampak dia tahan sakit kan??

ok, dah stop citer..gambar tak cantik sebab guna henpon jek..
kitorang dapat time off sampai waktu lunch..

ohye, doc tu kata hidung i senget..banyak kali plak tu dia kata..hahahahaha
itu yang susah sket nak masukkan skop belah kiri lubang hidung.
siap banyak kali dia tanya "u ada jatuh tak dulu-dulu??"
owhhh..malu i hidung i senget..kahkahkah





No comments:

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Labels

:: sharing is caring :: (188) ~ hoBi aku ~ (6) ~ wedding ~ (1) ♥my new journey♥ (155) 1-6bulan (3) aiskrim (1) aktiviti laki bini (30) aktiviti sekeluarga (2) along n ilham (12) anak (37) aqiqah (4) artis (3) atuk (1) audit team yg best (3) baby (6) baby carrier (1) baju raya (2) bandung (3) bbcreamsqb (1) berangans (1) birthday (6) bisnesadikberadik (2) budak (5) business is business (17) carrier (1) cleansersqb (1) comel (3) contest (1) crochet (7) crosstich (1) cuti-cuti (14) dapur elektrik (1) dinner (1) DIY (2) doa (2) dryer machine (1) electrolux (2) emo xtentu pasal (#_#) (20) encik suami (11) ho (1) how i wish i can get this ^_^ (9) ibu-anak (5) impian (4) ISLAM agamaku. (14) jahit menjahit (5) Jai's family vacation (1) jaikitofamily (2) jaikitoteam (2) just for FUN (19) kawan (1) kayuh itik (1) kediaman (1) kelakar (2) keluargaFAIZAL (26) keluargaku (52) kenduri kendara (12) kereta idaman (1) kerja (2) kesihatan anak (6) Lazada (1) lebiu anak-anak (3) lelong (1) lenovo (1) makan (16) mamayangbuat (2) manik (6) masak (9) masksqb (1) me (6) melaka (2) membebel (3) merepek meraban ;) (80) mimpi (2) muka (2) niece (1) nile (1) nuffnang (5) nurulJANNAHalisya (12) nurulKHAYRAsafiyyah (1) nurulQISYAdamia (67) online (2) opah (1) opishh (3) padang besar (3) parenthood (24) pelik (1) pengalaman (1) peraduan (2) photoshoot (3) pregnancy journey (14) ralat (3) ramadhan (1) raya (4) recommended! (2) resepi (2) resepi mereka (3) rezeki (1) risau (2) rumah (2) sakit (3) samsung (1) saya jual (1) semangat (3) seqybeauty (1) sesaje (80) shopping (21) SimaFairulWedding (2) skincaresqb (1) sqb (1) Stroller (1) susu (1) sweet cherry (1) syukur (25) tak suke. (4) taman tasik taiping (1) teka teki (1) teladan dan pedoman (32) teratakfaizalhasidah (2) teratakFS (1) teringin (1) theNuruls (5) tidur (2) TIPS (4) TOUCHing (4) tragedi (6) tudung (16) tutorial (1) tutorial handphone (1) tutorial printscreen (1) twins stroller (1) VCOA (4) wahai hati (1) wishes (3) zalora (2)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...