Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

i apprEciatE u!!! ;)

Thursday, December 1, 2011

maternity dress a.k.a. baju mengandung

bukan baju mengandung, tapi orang yang pakai tula mengandung ;)

ok, seperti yang tertera kat bawah header blog saye ni, 
saya dah mengandung hampir 6bulan.

ramai bajet baby ni baby boy.
sebab perut saya macam berbentuk lonjong..kate orang, kalo lebar tu gegirl..
tak kesahla..
saye dan suami redha je gegirl or boboi  ^____^

lagi satu, kalo korang nak tau..saya adalah sangat pemalas untuk bersiap..
dengan keadaan perut dah membesar, baju banyak tak muat dah..jeans langsung tak boleh pakai..pergerakan yang terbatas sebab salu sakit belakang membuatkan saya langsung tak kesah soal penampilan..
apa yang ada, belasah jek pakai..hikhikhik
yang saya beli baru adalah seluar jek..tu pun beli 2helai..wakaka

so, bila datang opis, saya pun akan belasah jek segala baju yang ada..(tshirt pun saya hentam)
dan kebetulan saya ada 2-3 helai baju tshirt (plain) kaler hitam..

salu jugakla saya pakai macam ni:
seluar hitam + tshirt/tops hitam + tudung belasah jek kaler ape yang ada
hahaha..teruk bukan??
hitam kan boleh match ngan tudung kaler apa-apa pun..so saya play safe..wakakaka

saya hentam je pakai
saya tak banyak koleksi blaus..rasa tak matching je blaus dengan saya T_________T

nak di jadikan cerita..tadi saya ditegur (tegur suka-suka je, bukan teguran warning tu) oleh staff lama kat sini..
dia cakap: "awat asek pakai baju hitam jek (kebetulan semalam pun saya pakai tops kaler hitam..kahkahkah)..."
"pakaila maxi mengandung tu ke..blaus utk pompuan mengandung tu ke..baru la comey berseri..time peknen ni la nak nampak berseri-seri pun" tambah penegur tu lagi
"haha..saya takde stok baju peknen pun..rasa tak match..lagipun pakai hitam camni la boley sorok perut sket" tak leh blah jawapan saye kannnnn??haha

haha..saya bukan apa..macam rasa pelik je kalo saya pakai dress-dress peknen ni..macam ada yang tak kena jek..rasa macam saya dah tak comel pakai cenggitu..almaklum, saya ni bukan bertubuh genit stok comel lote..saya akan rasa seolah saya akan nampak macam giant kalo berpakaian sebegitu..

sebegitu yang dimaksudkan adalah seperti di bawah ini:

hehe..saya akan terus imagine baju cenggini kalo orang-orang yang menegur suh pakai baju peknen tu agak berumur..auwww..JAHAT i!!!!!!!
taknak baju cenggini!!
ok, dress cam kat bawah ni adalah idaman kolbu!!! tapi masih belum berkesempatan la nak gi cari n beli..online banyak..tapi saya risau beli online takut singkat..model pakai cantik..kang saya pakai macam stok banjir plak +____________+
owh..jangan riso..saya akan pakai cardigan bersama-sama ;)
angelina jolie n jennifer garner yang cun melecun..kalo baju dorang ni kompom i pakai pun tak singkat ;))
ok, baju cam atas ni masih boleh diterima
ok. meh sini saya share baju-baju vogue da vass plak..baju cantek menarik kau memang da bommm n ofkos yang saya tak mampu nak miliki..hakhakhak..jamu mata jela kay

wow!!! cantik gila kot..tapi laki i tak sekaya laki marion counter ni (eh, betul ke ejaan nama dia ni??)
tapi kalo i ada baju ni pun harus i simpan bebaik dalam lemari sebab sayang gila kot nak guna..hikhikhik (spesis susah dapat baju cantik + tak pandai melaram lawa harus simpan stok baju lawa dalam lemari elok-elok) hahahaha

mak aihhh!! i suka baju ni..sape tau baju camni ada jual kat mane??
recommend la yang murah-murah k..harharhar
ok, meh kita ushar fesyen HOT MAMA zaman sekarang..tapi stok-stok rugged la..yang kalo saya pakai mesti encik suami tak ngaku bini..wakaka
stylo gilakkk

ini macam sopan sket la kan..tapi pakai suar jeans la pulok..harus mak saya bising kalo gatai nak pakai jeans lagi..hikhikhik
dan nyatanya inilah fesyen yang saya selesa sekarang (tapi i tak pakai jeans la nok)..i pakai maternity slack ;)

auww..selesa u!!


bubuy!

peace no war!!


3 comments:

Unknown said...

masa sy ngandung sy byk beli baju mcm angelina jolie pakai,sbb selesa dan comel..hehe..santai jek,smpai ade 1 kaler itam tu smpai naik pudar slalu sgt pakai g opis,...hehe

s h e d O t said...

kan..comel gilak kannn..saya pun penah ada baju camtu masa zaman anak dara..tapi baju tu sedikit singkat, saya terus buat dia jadi skirt jek (sebab bahagian atas dia adalah straight, tak macam baju angelina ni..)

neni beli mana stok baju-baju macam angelina ni?santek..saya mahuk!!!

Unknown said...

Maternity Dress sekarang pun macam fashion dress saja yer?

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Labels

:: sharing is caring :: (188) ~ hoBi aku ~ (6) ~ wedding ~ (1) ♥my new journey♥ (155) 1-6bulan (3) aiskrim (1) aktiviti laki bini (30) aktiviti sekeluarga (2) along n ilham (12) anak (37) aqiqah (4) artis (3) atuk (1) audit team yg best (3) baby (6) baby carrier (1) baju raya (2) bandung (3) bbcreamsqb (1) berangans (1) birthday (6) bisnesadikberadik (2) budak (5) business is business (17) carrier (1) cleansersqb (1) comel (3) contest (1) crochet (7) crosstich (1) cuti-cuti (14) dapur elektrik (1) dinner (1) DIY (2) doa (2) dryer machine (1) electrolux (2) emo xtentu pasal (#_#) (20) encik suami (11) ho (1) how i wish i can get this ^_^ (9) ibu-anak (5) impian (4) ISLAM agamaku. (14) jahit menjahit (5) Jai's family vacation (1) jaikitofamily (2) jaikitoteam (2) just for FUN (19) kawan (1) kayuh itik (1) kediaman (1) kelakar (2) keluargaFAIZAL (26) keluargaku (52) kenduri kendara (12) kereta idaman (1) kerja (2) kesihatan anak (6) Lazada (1) lebiu anak-anak (3) lelong (1) lenovo (1) makan (16) mamayangbuat (2) manik (6) masak (9) masksqb (1) me (6) melaka (2) membebel (3) merepek meraban ;) (80) mimpi (2) muka (2) niece (1) nile (1) nuffnang (5) nurulJANNAHalisya (12) nurulKHAYRAsafiyyah (1) nurulQISYAdamia (67) online (2) opah (1) opishh (3) padang besar (3) parenthood (24) pelik (1) pengalaman (1) peraduan (2) photoshoot (3) pregnancy journey (14) ralat (3) ramadhan (1) raya (4) recommended! (2) resepi (2) resepi mereka (3) rezeki (1) risau (2) rumah (2) sakit (3) samsung (1) saya jual (1) semangat (3) seqybeauty (1) sesaje (80) shopping (21) SimaFairulWedding (2) skincaresqb (1) sqb (1) Stroller (1) susu (1) sweet cherry (1) syukur (25) tak suke. (4) taman tasik taiping (1) teka teki (1) teladan dan pedoman (32) teratakfaizalhasidah (2) teratakFS (1) teringin (1) theNuruls (5) tidur (2) TIPS (4) TOUCHing (4) tragedi (6) tudung (16) tutorial (1) tutorial handphone (1) tutorial printscreen (1) twins stroller (1) VCOA (4) wahai hati (1) wishes (3) zalora (2)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...